Tratamiento de datos persoais por vehículos autónomos


Resumo: Na actualidade se están a producir grandes avances na tecnoloxía que nos permitirá no futuro próximo dipor de vehículos autónomos, que realicen unha conducción sen intervención humana, ou réxime simple vixilancia.

Para que estes avances sexan posibles, os vehículos autónomos ustilizan sistemas como ADAS (Advanced Systems Módulo de Asistencia), LIDAR (Light Detection and Ranging) sensores e cámaras que, xunto con certos algoritmos, permiten procesar toda a información e dar respostas ante novos eventos (intelixencia artificial), así como aprender cando se producen novas situacións (machine learning).

Durante todo este proceso, o vehículo está constantemente capturando datos da estrada, tales como sinais, carrís, outros vehículos, etc ... que a priori non teñen maior relevancia. Con todo, tamén se recollen datos, tales como placas, rostros de persoas, etc ... que permiten a identificación de individuos, polo que é importante acotar estes tratamentos.

Se lle engadimos que enfrontamos tratamentos onde o volumen de datos debe ser considerado como a grande escala (Big Data) e onde tecnoloxías moi innovadoras son utilizadas, é moi probable que se produzan importantes riscos para os dereitos e liberdades dos cidadáns, debendo nestes casos facer unha avaliación do impacto da privacidade (EIPD).

Diego Estévez

Licenciado en Dereito, Avogado en Adenda Consultora Jurídica, DPO polo ISMS FORUM e Data Privacy Institue
https://twitter.com/destevezgarciahttps://www.linkedin.com/in/diegoestevezgarcia/